Kako nekvalitetna i neprecizna analitika vodi do kraha kompanije?

Kako nekvalitetna i neprecizna analitika vodi do kraha kompanije?
09.04.2022. 11:01

Neutemeljene i neprecizne analize podataka mogu biti uzrok većine vaših poslovnih neuspeha. Saznajte na koji način takve analize ometaju uspešno poslovanje.

 

Jeste li znali da prosečna kompanija u svom radu analizira samo mali deo svih podataka kojima raspolaže? Čak 90% podataka se najčešće ne uzima u obzir pri izradi analize ili izveštaja.

A baš tu se najčešće i kriju podaci koji mogu ključno da utiču na vašu odluku ili podaci koji otkrivaju slabe ili jake strane vašeg poslovanja.

I baš zbog takve obrade podataka, dobijate nepotpune analize i baratate pogrešnim informacijama koje su mnoge kompanije odvele u gubitak, stagnaciju ili čak u potpuni krah.

Evo nekih od stvari koje su opasne za vašu kompaniju, a posledica su baš takvih analiza. U pitanju su opasnosti sa kojima se suočavaju brojne firme, čak i one vrlo razvijene i velike.

 

Nerazumevanje tržišta

Bez obzira na to koliko dugo opstajete na tržištu i kojom se delatnošću vaša kompanija bavi, jedna je stvar sigurna – tržište se neprestano menja i pred vas iznova i iznova postavlja nove zahteve.

Potpuno je jasno da se od vaše kompanije očekuje da razume zahteve tržišta, da prepozna svoju konkurenciju, sagleda njene prednosti i razume njene mane. U pitanju je surova borba i čak ni najveća svetska imena ne dozvoljavaju sebi da se ulenje i igraju tržišnu igru „na sreću“.

Ako vaša kompanija, makar na kratko, pokaže nerazumevanje tržišta, vaše poslovanje će to skupo platiti – i finansijski, i gubitkom dobre reputacije. A uzrok za ovakvo nerazumevanje se najčešće nalazi baš u neadekvatnim analizama.

Problemi u sistemima

 

Sporost u reagovanju

Pojava novih potreba, novih trendova ili novih propisa vas takođe obavezuje.

Ako želite da opstanete i da vas vaši klijenti ili korisnici imaju u vidu, morate reagovati brzo na svaku novinu. Jednostavno je – vaši korisnici očekuju da poznajete njihove potrebe, da im izađete u susret prvi, baš vi. Ako to ne uradite, dešava se sledeće: vaši konkurenti tu vide prostor da ulete u igru, oni ponude ljudima ono što im treba i zauzimaju vaše mesto.

Naravno, vi možete kasnije istupiti i ponuditi istu vrstu proizvoda ili usluge, ali tada je šteta već načinjena – vaši konkurenti su sada prepoznati kao oni koji rešavaju probleme, ono što vi radite je već viđeno.

 

Neoptimizovano poslovanje

Nepotpuna i neprecizna analitika, kao i neredovno poznavanje poslovnog procesa čine vaše poslovanje neefikasnim i neorganizovanim.

Ako pred vama nisu pravi podaci, ako su izveštaji koje vam daju vaši saradnici polovični ili ne uzimaju u obzir sve bitne podatke, ne možete pravilno da procenite gde su najslabije tačke vaše kompanije. A upravo to što vam nije omogućeno da ih vidite, za posledicu ima i smanjenu efikasnost i gubljenje vremena vas i vaših zaposlenih.

 

Nepotrebni troškovi

Uz preciznu analizu i preglednost, vi možete lako i jednostavno da uočite nepotrebne troškove. Moguće vam je da uvidite koji su troškovi nepotrebni, koji su uzaludni, a koje ste iznose usmerili baš kako treba.

Bez takvog uvida, lako dolazite u situaciju da iznova obnavljate troškove koji se ne isplate i čitava kompanija slabije posluje.

 

Predviđanje budućnosti

Iako zvuči bajkovito, kretanja na tržištu i promene koje dolaze su, u najvećem broju slučaja, predvidive.

Na osnovu pravih informacija, dobar analitički sistem vam može ponuditi pregled budućih promena.

Međutim, bez toga, bez sumiranja i analize svih podataka, vaša kompanija je u situaciji da je zatiču promene koje se javljaju i nije u stanju da na njih reaguje kako treba.

 

Pogrešne poslovne odluke

Uvođenje novina koje klijenti i korisnici ne prihvataju, pogrešno usmeravanja troškova ili uporno održavanje starog sistema – sve su to poslovne odluke koje vašu kompaniju mogu koštati mnogo novca, napretka, pa čak i opstanka.

Bez obzira na to da li su u pitanju sitnije, dnevne ili odluke koje se odnose na ozbiljnije poslovne poduhvate – u svakom slučaju one treba da budu rezultat dobre i pouzdane analize.

Dovoljno je da se izostavi nekoliko činjenica, da se izgubi iz vida samo jedan ili dva podatka i čitav vaš poslovni poduhvat je ugrožen, a vaša kompanija na gubitku.

Problemi u sistemima

 

Šta, u stvari, podrazumeva dobra analiza poslovanja?

Precizna analiza se ne ogleda samo u tome da se na kraju sagledaju rezultati nekog poslovnog zadatka koji ste izvršili.

Ne ogleda se čak ni samo u tome da procenite dobit koju ste od nekog posla imali.

Precizna analiza poslovanja je složenija i od vas zahteva mnogo toga:

  • Mogućnost da imate u vidu apsolutno sve relevantne podatke prilikom zaključivanja;
  • Podaci na osnovu kojih procenjujete moraju biti uvek aktuelni;
  • Potrebno vam je da imate u vidu sve faze poslovnog procesa, ne samo krajnji rezultat;
  • Pregledan i jasan uvid u protok novca u vezi sa poslovanjem;
  • Poznavanje potreba vaših kupaca i klijenata, kao i tokove tržišta;
  • I još niz stavki koje se odnose na specifičnost vašeg konkretnog poslovanja.

To je ozbiljan i odgovoran zadatak i za velike poslovne sisteme i za manje kompanije. Na taj zadatak nije lako odgovoriti.

Ipak, ako uspete da postignete takav nivo analitičnosti i ako u proces donošenja odluka uključite baš sve bitne informacije, uspevate da izbegnete brojne greške u poslovanju, finansijske gubitke ili potpuni neuspeh kompanije.

 

Informacija je ključ uspeha

Prava informacija u pravo vreme je ono što razlikuje dobru od loše analize.

A dobra analiza vam omogućava da razlikujete poslovanje koje je promišljeno, napreduje i bazira se na pravim poslovnim odlukama od poslovanja koje je nesigurno i osuđeno na gubitke.

Danas se ozbiljne kompanije oslanjaju na BI (Business Intelligence) sistem za poslovno obaveštavanje koji im omogućava upravo takve informacije na osnovu kojih se izrađuju najrazličitije poslovne analize. Takve analize omogućavaju da kompanija prati trendove, posluje promišljeno i kontinuirano napreduje.

Kada se BI integriše sa PolarisBS  poslovnom aplikacijom, vaše poslovanje u celini postaje organizovanije, posao efektivniji, a poslovni rezultati impresivniji. Proverite kako BI, odnosno PolarisBS doprinose unapređenju vašeg poslovanja.

 

Koliko se vi oslanjate na analitiku? Jeste li sigurni da su analize koje dobijate precizne i pouzdane?

Podelite ovu vest